Wanna Help me? Click Here....(^_^)

Kursus Kompilasi Perniagaan Internet

Surirumah Jutawan

Tuesday, July 6, 2010

Di Suatu Tengah Malam...

      Asew risau cikit kali ni...eh..silap-silap...bukan cikit,tapi banyak...nak tau sebab ape? Sebabnya adalah anda tidak bagi support untuk saya berkarya di arena blogging ni...mood saya ilang sebab takde kipas susah mati...mentang-mentangla saya ni bukan artis...bukan model, tak ensem..jadi awak tak nak follow blog saya and support saya ye...fine, itu hak awak..ade saya kisah...camnila..masa awak susah hati dan bosan...mula la nak cari blog saya sebab nak baca something...macam kucing lupakan friskies je awak nih...yela..kucing time lapar merengek-rengek nak makan..dah bagi makanan banyak-banyak...kucing tu dah kenyang..dengan senang hatinya berlengang lenggok pergi tinggalkan makanan tu...eh..kucing leh lenggang lenggok ke? Ke kucing tu jenis gedik ye? 


    Asik mengomel je keje mamat ni kan...dah tak de keje nak buat la tu sampai nak mengomel kat blog..bajet ade awek-awek nak kesian kat dia...besela..mamat ni kadang-kadang suka cari publisiti murahan...Ape? Muka saya ni muka seposen...eh..eh...sedap rasa je korang nak kata muka saya ni seposen...ape duit seposen tu sama cam muka saya ke..kurang ajaran mulut itu..cilikan si mulut laser tu baru tau...


    Banyaknya stok drama korea ni..bila nak habis tengok ntah...yang bosan-bosan sume da delete...membazir space external je simpan citer bosan....almaklumla...saya leboh berminat nak tonton drama atau citer jiwang-jiwang je...lantakla korang nak kata mat jiwang ke ape...janji saya hepi serta sihat walafiat...sori ye..ini blog saya...suka hati la saya nak tulis ape ke ape...jangan nak mengomel kalau isi tak bagus...


    Nak baca lagi ke walaupun saya mengarut ni..ish..ni yang hangin satu badan ni..time orang post artikel dan benda-benda best tak nak baca...time mengarut nak je baca..apa sebenarnya yang korang nak ni...cuba bagitau kat sini..mana ler tau kot-kot saya leh post citer tip top cikit...lor..rosak ke bahasa kalau saya tulis camni? tak tau plak..elo cik adik..bahasa tu tak kan rosak kalau saya tulis tak ikut format...ia cuma rosak bila anda yang tulis ikut format tapi tak reti bahasa...ade faham?...tak faham la tu...nila kata orang tua..kecik-kecik tak nak jadi ayam..besar-besar nak jadi siput..suka hati dia je...


     Orang kata bahasa melambangkan bangsa, oh please la...orang yang cakap skema ikut bahasa malaysia punya format ingat bagus sangat ke...cakap tak serupa bikin ape kes...pandai cakap..tapi tak pandai nak tunaikan...OMG...i'm sick with this kind of people..hipokrit...cakap len..buat len..sume dah jadi korup...sebab sume mula pentingkan diri...selfish...elo..saya kata selfish pentingkan diri...bukan 'jual ikan'...nak jual ikan gi pasar la...sini bukan tempat nak nego ikan ye...sini tempat untuk meluahkan ape je pendapat...


      Sorila...saya tak berminat dengan politik-politik ni...bila orang kata pasal politik...cuma  perkataan 'politic will lead people to corrupt' itu je yang saya boleh fikir...kenapa ye saya cakap gitu..adela sebabnya...sebab bila dah main politik...iman dan agama ditolak ketepi...bukan saya yang cakap...tapi benda ni memang berlaku...tak percaya? tanya diri sendiri camne iman awak hari ni...naik ke turun ke...malar(tak berubah)...


    Senang citer...bangsa kita tak kan maju kalau politik ni tak ditukar kepada cara pemerintahan semasa zaman khalifah dulu...impossible...yang haram jadi halal...bila manusia sudah mendambakan diri pada duit...jadi hamba pada duit...judi...pelacuran...buang bayi..sume ni makin menjadi-jadi...so fikirla...ape peranan anda yang diluar sana sebagai pemimpin...tak kan nak biarkan je benda camni...oh camtu...asalkan perut kenyang..masalah camni tak yah nak amik tau ye...fine...so nanti bila hari pengadilan..anda dan saya kena jawabla ape peranan yang kita buat semasa hidup untuk prevent benda-benda tak elok dari berlaku...


    What? Nak menipu...nak tipu sape lagi nanti...nak tipu ALLAH SWT ke? Kamon la...masa tu sume anggota badan jadi saksi...mereka la yang akan dedahkan segala kegiatan kita masa hidup...tak yah fikir nak tipu DIA ok...Segala tingkah laku kita sering diperhatikan...Tunggu masa je nak preview balik pe yang kita dah buat....


     Cukup lah ye setakat ni...penat fikir benda camni...sedangkan anda yang jadi pemimpin pun belum tentu fikir camni...yela..orang ada duit...kuasa...sume boleh dia ubah...ingat diri dah besar sangat ke...tak pe la..saya cuma mengingatkan je..tak amik tau tak pe la...tapi saya nak ingatkan pada anda yang bakal jadi pemimpin dan yang dah jadi pemimpin...ingat...setiap ape yang dipertanggungjawabkan olehNYA...anda akan disoal nanti..tak de tempat nak lari lagi masa tu...hidup di dunia ni cuma sementara...hanya pinjaman semata-mata dariNYA...untuk menguji sejauh mana ketaatan kita kepadaNYA dan sejauh mana kita menahan ujian yang diberiNYA....


"Segala yang anda buat sentiasa diperhatikan...even menyorok dalam keranda konkrit sekalipun kita diperhatikan.."


Dunia Herbs

1